2014. dec 27.

Milyen terhesvitamint szedjek?

írta: pirosch
Milyen terhesvitamint szedjek?

 Én eleinte a Femibiont szedtem, mert abban nemcsak folsav van, hanem Metafolin, ami egy jobban felszívódó formája, illetve a mérete is normális (egész terhesség alatt egyetlen egyszer hánytam, az a Gravida vitamin miatt volt: akkorák a kapszulák, hogy -főleg terhesen, mikor amúgy is érzékenyebb az ember nyelőcsöve- nagyon irritáló). Azóta viszont beletették a Metafolint az Elevitbe is, ami így már Elevit Plus lett, és a mérete is kisebb lett a tablettáknak, így erre álltam át. 

A 2 legjobb, amiben a legtöbb ásványi anyag és nyomelem van a vitaminok mellett az a Pharmatron Matruelle és az Elevit Plus. Metafolin csak az utóbbiban van, Omega 3 zsírsavak meg csak a Femibionban… tehát nehéz, de mindenképp ebből a 3-ból érdemes választani (ld mellékelt táblázat, most kaptam a kongresszuson egy dokitól :) egy dolog nem stimmel benne, hogy az Elevit Plusnál nincs feltüntetve a Metafolin, pedig van benne). Azt nem tudom, omega-zsírsavakra melyik fázisban van szükség, de a velőcső bezáródik a 8-14 napra, vagyis mire az ember észbe kap, hogy terhes, azt meg a folsav-metafolin segíti elő, szóval az elején az a legfontosabb.


Kicsit rövidebben: az elején (főleg terhesség előtt) Elevit Plust szednék, aztán amikor a zsírsavak meg a DHA kellenek (talán az idegrendszerhez? ennek utána kéne nézni), akkor Femibiont, azután meg vagy megint Elevit Plust, vagy Pharmatron Matruelle-t. Lehet, hogy ez így túlságosan meg van bonyolítva, de hát úgyis meg kell venni több dobozzal a több hónap alatt…  

Itt van egy jó kis összefoglaló táblázat, ebben annyi hibát találtam, hogy nem írja az Elevit Plusnál a metafolint, a folsav jobban felszívódó formáját, pedig ez teszi a legjobb terhesvitaminná:

fotó-2

 

Szólj hozzá

terhesség vitamin